انحراف در انقلاب و نتایج آن/علی قنبری(۳۴ نظر)

انحراف در انقلاب و نتایج آن/علی قنبری(۳۴ نظر)

آنگاه که محمد (ص) آن امام امی ، جامعه جزیره ای شبه جزیره را منقلب و امتی واحد را تشکیل داد. هیچگاه بر مخیله امتش که سنتش را مستدرک اعمال خود قرار می دادند خطور نمی کرد که با تمسک به قلب نمودن دستورات امامشان کوثر را بخشکانند ، پاره تن رسول را بسوزانند ، ریسمان هدایت را بر مسیر خبط و خطا رها نمایند و علی (ع)  صاحب لیله المبیت (۱) را با  ” میزان حال افراد است ” (۲) کافر  شِمرند تا توبه نماید و سرانجام  در  شصت و یکمین  سال انقلاب  سر از تن سید جوانان بهشت به نیت تقرب به اله جدا نمایند. آری صاحبان مقام مصاحبت نبی در بستر زمان منحرف از هدف گردیدند تا بجای آنکه مشمول آیه ۱۰۰ سوره توبه (۳) گردند مغضوب عذاب الیم همین سوره در آیه  (۴)۶۱ گردند چرا که بضعه پیامبر را آزردند ، و سید شباب اهل جنت را به ثمن دنیا قربانی نمودند. آنچه پند آموز از این تراژدی است وضعیت حالمان است که نکند در کشاکش استغالات روزمره با سنگ محک نفسانیات خود عمل دیگران را بسنجیم و آنگاه که منصفان آینده  بر وضعیتمان نگاه کنند عملمان را منطبق بر صحابه ای بدانند که به علت انحراف انقلابشان چه ها که بر فرزندان رهبر انقلابشان روا نداشته و السابقون رهبر انقلابشان را به  چوب مطامع  دنیا  از حول هدایت انقلابشان راندند و فلاکت دنیا و اخری را بر ملتشان روا داشتند تا  “این یذهبون” نسبت به اهداف اولیه انقلاب بر لسان این ناظران جاری گردد.پس به امید قضاوت منصفانه ی صالحان تاریخ بیاییم انحرافات انقلابمان را آسیب شناسی کرده و با اصلاحاتی صادقانه نگذاریم دستاورد مطالبات همه ملت ایران دستخوش “سبز نشینی ” گروه اندک که منافع شخصیشان بر منافع ملت ایران مرجح می باشد قرارگیرد.

۱-شبی که حضرت علی(ع) در بستر حضرت محمد (ص) خوابیدند
۲-خوارج بعد از اتفاقات جنگ صفین علی (ع) را کافر خوانده و خواستار توبه علی (ع) بودند و علی (ع) پس از معرفی خود به عنوان صحاب شان  لیله المبیت در جواب می گفتند ” میزان حال افراد است”

۳- پیشگامان نخستین از مهاجران و انصار و کسانی که به نیکی و درستی از آنان پیروی کردند ، خدا از ایشان خشنود است و آنان هم از خدا راضی هستند برایشان بهشت هایی آماده کرده که از زیرِ [ درختانِ ] آن نهرها جاری است ، در آنجا برای ابد جاودانه اند این است کامیابی بزرگ.
۴- بعضی ( از منافقان ) هستند که دائم پیغمبر را می آزارند و ( چون عذر دروغ آنها به حلم خود می پذیرد ) می گویند: او شخص ساده و زودباوری است. بگو زودباوری او لطفی به نفع شماست ، که به خدا ایمان آورده و به مؤمنان هم اطمینان دارد و برای مؤمنان ( حقیقی ) شما وجودش رحمت است ، و برای آنها که رسول را آزار دهند عذابی دردناک مهیّاست.

مطالب پیشنهادی :

درباره نویسنده

3631 مطلب نوشته است .

  1. سید علی اکبر می‌گه:

    برداشت آزاد 

  2. عبد ا می‌گه:

    باشه    میزان رای ملت است   ولا غیر

  3. (حسین) می‌گه:

    احمد آقای عزیز،
    من کجا مدعی شدم که بیشتر می فهمم.انشاالله که اینگونه موضعگیری اتان به خاطر برداشتتان از مطالب باشد نه منظور دیگری.
    بنده دایرة المعارف شهرتان را نه دیده ام نه می شناسم.اتفاقاً نقد من نسبت به نوشته ایشان بود. اولاً حدیثی بدون سند ذکر نموده ثانیاً از ذکر آن می خواهد جمله معروف امام راحل(ره) («میزان و ملاک، حال افراد است)را در جهت اهداف السابقونی که الان سابقه های پشت سرشان را بمباران کرده اند نفی نماید.ولی شاید ایشان نداند که معمار کبیر انقلاب این جمله گهربار را برای بعد از حیات پر برکت خود بیان فرموده اند زیرا دیده بودند که با وجودشان دربین امت ، بعضی از این السابقون چگونه در جهت عوض کردن اهداف انقلاب از هر دری وارد می شوند.
    برادر عزیز، اهداف انقلاب چیزی نیست که من وشماوبعضی از این السابقون بتوانیم هر روز در جهت امیال و هوس های خود و اطرافیانمان ،آن را هرگونه که دلمان خواست تفسیر کرده یا تغییردهیم.اهدف انقلاب را مراجع عظیم الشأن شیعه وهشتاد نفر از مجتهدان طراز اول این مملکت بر اساس قرآن و سنت ائمه اطهارعلیهم صلوات الله، درقالب قانون اساسی برای این کشور مصوب کرده اند.حالا اگر بسیاری از بندهای این قانون روی زمین مانده و اجرا نشده ،ودر بسیاری از جاها بر خلاف آن عمل شده است تقصیر انقلاب که نیست.اتفاقاً مقصر اصلی همین السابقونی هستند که به خاطرعدول از اهداف انقلاب ،جذب زر و زیور و قدرت وشهوت این دنیا شدند ویادشان رفت که پشت سر رهبر باید حرکت کنند نه در مقابل./

  4. احمد می‌گه:

    حسین آقا بازهم که مدعی شدی از همه بیشتر می فهمی
    اگر نقدی به مطلب داری بحث است جدا اما چرا این دایره المعارف شهرمون رو فاقد مطالعات تاریخی و مذهبی می دونی

  5. عاشق پست های (حسین) می‌گه:

    یعنی من عاشق این پست های (حسین) هستم
    روان،شیوا،با مفهوم،کاملا مودبانه و البته صریح و….که هیچ ابهامی رو برای خواننده باقی نمیذاره
    (حسین)جون بازم منتظر روشنگریها و نوشته هات هستیم.بوس

  6. (حسین) می‌گه:

    (از قیاسش خنده آمد خلق را)
    ابتدای سخن خطاب به عزیزی که باعنوان دانشجو مطلب گذاشته است. دانشجوی محترم،کلمه الله وکیلی قسم جلاله ای است که اگر انسان بدروغ به زبان بیاورد روزه اش باطل میشود و این را نیز بدان،
    تصور غلطی است که کسی فکر کند می تواند در موقعیتی بر علیه مسلمانی از نظر مالی یا معنوی قسم دروغ بخورد و بعد توبه کند. درواقع چنین توبه ای قبول نمی شود. چون در این شرایط حق الناسی پایمال شده و تا وقتی صاحب حق نبخشد و حلال کند، توبه او قبول نمی شود. بنابراین یکی از انواع قسم دروغ، قسمی است که عقوبت آن بدون تخفیف، ورود به آتش جهنم است. یعنی اینکه کسی علیه فرد مسلمانی از نظر مالی یا غیرمالی قسم بخورد، چنین قسم دروغی در عالم آخرت تبدیل به آتشی در جهنم می شود. در این دنیا هیچ کفاره ای هم ندارد تا کسی که قسم دروغ یاد کرده، با پرداخت کفاره خودش را از آتش جهنم نجات دهد.بیایید تو صحبت کردنمان مواظب باشیم.
    و اما بعد مقاله را از نظر علمی ،معنوی و یا هدایتگری در مقامی نیافتم که برایش مطلبی بگذارم.قلم نویسنده مقاله حاکی از آن است که وی هیچ گونه مطالعه مذهبی و تاریخی ندارد.به نظر می رسد ایشان مطالب را جسته گریخته از این طرف و آن طرف سرهمبندی نموده است. اولا در خصوص بیان جمله «میزان حال افراد است»را که گفته خوارج به امیرالمومنین(ع) گفته اند، از کجا آورده، چرا سند و
    مأخذ آن را ذکر نکرده است. ثانیاً گیریم که در حدیث آمده باشد این چه قیاسی است که وی از آن زمان با دوران کنونی میکند؟ اگر این جمله وجود داشته باشد، آن زمان از حلقوم خوارج ملعونی بیرون آمده که در مقابل حجت و ولی خداوند شمشیر کشیده بودند.ولی اکنون و در زمان حال این جمله ایست که یک مرجع عظیم الشأن شیعه ، احیاگر اسلام حقیقی و نائب امام عصر(عج)، یعنی امام خمینی (ره) جهت جلوگیری از انحراف مردم بیان فرموده اند. شاید معمار کبیر انقلاب در گذشته بواسطه حال و عملکرد اشخاص از آنها تعریف ویا تمجیدی کرده باشند،ولی این تعریف نمی تواند شناسنامه مادام العمری برای آنها باشد.زیرا افراد در پیچ وخم روزگار و تند باد حوادث عوض می شوند کما اینکه بسیاری از افراد که در میان آنها تعدادی از مسئولان عالی رتبه هم به چشم می خورند در طول عمر این انقلاب جذب زر و زیور و شهرت و پست ومقام این دنیا شدند و از اهداف عالی آن عدول نمودند.الحمدلله مردم شریف و مومن ما میدانند که «میزان حال افراد است» یعنی دور بودن از ثروت اندوزی،دور بودن از اشرافیگری،دور بودن از رانت خواری، حیف ومیل نکردن بیت المال در جشنهای آنچنانی،میلیاردر نشدن با حقوق دولتی، پشت پا نزدن به فرهنگ و مقدسات دینی،همپیاله نشدن با دشمنان قسم خورده ایران اسلامی،نابود نساختن دستاورد های دانشمندان جوان وطن،مرعوب تهدیدات تو خالی دشمن نبودن،دولت فامیلی وخانوادگی درست نکردن و صدها مصداق روشن دیگر که همین آقایان حال به حالی برای این مملکت پیش آوردند و خون به دل امام و رهبری نمودند.میزان حال افراد است یعنی راست کردن افراد از کجرویها./

  7. خوارج بعد از اتفاقات جنگ صفین علی (ع) را کافر خوانده و خواستار توبه علی (ع) بودند و علی (ع) پس از معرفی خود به عنوان صحاب شان  لیله المبیت در جواب می گفتند ” میزان حال افراد است”

    این مطلب دروغه و جعلیه . اصل روایت این است 

    کتاب وسائل الشیعه :  قَالَ إِنَّ عَلِيّاً ع كَانَ فِي صَلَاةِ الصُّبْحِ فَقَرَأَ ابْنُ الْكَوَّاءِ وَ هُوَ خَلْفَهُ وَ لَقَدْ أُوحِيَ إِلَيْكَ وَ إِلَى الَّذِينَ مِنْ قَبْلِكَ لَئِنْ أَشْرَكْتَ لَيَحْبَطَنَّ عَمَلُكَ وَ لَتَكُونَنَّ مِنَ الْخاسِرِينَ‏
     «4»- فَأَنْصَتَ عَلِيٌّ ع تَعْظِيماً لِلْقُرْآنِ حَتَّى فَرَغَ مِنَ الْآيَةِ ثُمَّ عَادَ فِي قِرَاءَتِهِ ثُمَّ أَعَادَ ابْنُ الْكَوَّاءِ الْآيَةَ فَأَنْصَتَ عَلِيٌّ ع أَيْضاً ثُمَّ قَرَأَ فَأَعَادَ ابْنُ الْكَوَّاءِ فَأَنْصَتَ عَلِيٌّ ع- ثُمَّ قَالَ فَاصْبِرْ إِنَّ وَعْدَ اللَّهِ حَقٌّ وَ لا يَسْتَخِفَّنَّكَ الَّذِينَ لا يُوقِنُونَ «5»- ثُمَّ أَتَمَّ السُّورَةَ ثُمَّ رَكَعَ الْحَدِيثَ.
    خوارج با حضور در مسجد و عدم شرکت در نمار، مخالفت خود را اظهار مي‏داشتند و به هنگام اقامه‏ي نماز به دادن شعارهاي تند مي‏پرداختند.

    روزي امام (ع) به نماز ايستاده بود. ابن کواء، از سران خوارج، به عنوان اعتراض اين آيه را تلاوت کرد:

    و لقد اوحي اليک و الي الذين من قبلک لئن اشرکت ليحبطن عملک و لتکونن من الخاسرين. [2] .

    (به تو و به پيامبران پيش از تو وحي کرديم که اگر شرک ورزي، عمل تو تباه مي‏شود و از زيانکاران به شمار مي‏آيي.)

    امام با کمال متانت و به حکم اين آيه‏ي قرآن که مي‏فرمايد: «و اذا قراء القرآن فاستمعوا له و انصتوا لعلکم ترحمون»، [3] سکوت کرد تا ابن کواء آيه را تمام کرد و سپس به نماز خود ادامه داد. ولي او مجددا آيه را خواند و امام نيز سکوت کرد. ابن کواء چند بار اين عمل را تکرار کرد و امام (ع) با کمال صبر و حوصله سکوت برگزيد. سرانجام امام (ع) با

    [ صفحه 24]

    تلاوت آيه‏ي زير، به او پاسخ گفت، به گونه‏اي که آسيبي به نماز او نرسيد و هم او را ساکت و منکوب کرد:

    فاصبر ان وعدالله حق و لا يستخفنک الذين لا يومنون. [4] .

    (صبر را پيشه ساز و کارهاي افراد غير مومن تو را خشمگين نسازد.) [5] .

    __________________________________________________

  8. فلاحزاده می‌گه:

    بابا چه دیدگاههای این قنبری داره ایوال باید به ایشون گفت

  9. دانشجو می‌گه:

    اله وکیلیی آقایان رضای- محمود- حسین شما انتقادی به این مقاله آقای قنبری نداشتید فقط بلدید بگید که دیگران باطلند و ما حقیم
    فقط شما قرآن رو می فهمید دین را می شناسید.دیگران حق ندارند در این زمینه صحبت کنند.ببخشید بنده انشا مثل آقای قنبری نیست

  10. محمود می‌گه:

    ایول … ایول … رضایی رو عشقه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  11. احمد مولودی می‌گه:

    شنـــــــاخــــت حـــــــــــــق از باطل وباز می گویم تمسک به قـــــرآن مجید و امام حاضر وحی ّ ولی عصر سلام الله علیه ….
    آورده اند که :

    و چون فردوسی وفات کرد، شیخ ابوالقاسم کرگانی بر او نماز نکرده و عذر آورد که او مداح کفار بوده است. بعد از مدتی خواب دید که حکیم فردوسی در بهشت با فرشتگان است .
    شیخ به او میگوید : به چه چیز خدای – تعالی – تو را آمرزید و در جنت ساکن گردانید ؟
    فردوسی گفت : به دو چیز : یکی به آنکه تو بر من نماز نکردی، و دیگر آنکه این بیت در توحید گفته ام :

    جهان را بلندی و پستی تویی
    ندانم چه ای، هر چه هستی تویی

  12. اکرمی می‌گه:

    آقای زارع درست می گویند چون اکثریت ملت ایران و به تبعه آنها مردم ابرکوه نسبت به مواضع جناح راست یک نظر خاص دارند که تبلورش در یادداشتها و زیر نویسهایی که در تایید مطالب آقای قنبری می نویسند نمایان می شود پس این مطالب صاحبانش شاید چندین نفر باشند ولی از یک تفکر نشات می گیرد.و امر اینگونه بر جنابان زارع و حسین مشتبه می شود که نکند یک نفر مطالب فوق را نوشته است.

  13. akbar می‌گه:

    آقای رضایی راست میگویند چون تعریف و تمجیدها همراه ساندیس نیست پس غیر حرفه ای است.

  14. شهروند می‌گه:

    جناب آقای معلم فرهنگی کجا این ینده خدا قصد تفسیر داشته که شما ایراد کردید.ایشون یک برداشت آزاد از وقایع به نفع تشیع داره لطف کنید برداشت خودتون را از جمله خودتون توضیح بدهید” قرآن مخاطبان خاص ندارد و فهم آیات قرآن برای همه یکسان نیست” ؟؟
    2- نظرتون رو در مورد “میزان حال افراد است” با توجه به مبحث علی آقا مطرح بفرمائید.

  15. (حسین) می‌گه:

    معلم فرهنگی عزیز،
    متأسفانه در این دنیای وانفسای کنونی با وجود فضای مجازی و ارتباط کمتر قشر جوان با مساجد ومسائل دینی، همینطور که شما میفرماید است.

  16. صالحی می‌گه:

    لایک و بوس به رضایی… واقعا دمش گرم

  17. معلم فرهنگی می‌گه:

    تقدیم به آقای (حسین)
    نطق آزاد و بیان آزاد است
    روح آزاد و روان آزاد است
    همه جا زمزمه ی آزادی است
    پیر آزاد و جوان آزاد است
    در هدف ساختن سینه ی خلق
    تیر آزاد و کمان آزاد است
    از پی ریختن خون بشر
    تیغ آزاد و سنان آزاد است
    اگر از وضع جهان نالانی
    ناله آزاد و فغان آزاد است
    بر سر خود بزن و نعره بکش
    دست آزاد و دهان آزاد است

  18. معلم فرهنگی می‌گه:

    اظهار نظر دیروز بنده در پی این مقاله، نه بی احترامی بود، نه جسارت و نه مطلبی خلاف واقع. در قالب طنز تذکر دادم که ورود به لایه های تخصصیی ترجمه و تفسیر را به اهلش بسپاریم. قرآن مخاطبان خاص ندارد و فهم آیات قرآن برای همه یکسان نیست اما شاید بتوان گفت تفسیر و… تخصصی ترین بحث قرآنی است که علمای طراز اول در آن با احتیاط قدم برمی دارند نه فردی همچون علی قنبری.
    در هر صورت از سایتتون گله دارم اگه می خواهید قسمتی از نظر رو منتشر کنید همون بهتر که اصلا منتشر ننمایید و مقاله افرادی همچون ایشون را انتشار دهید.

    دوست عزیز اگر مطلب دیروز شما نیز همین لحن را داشت منتشر می شد.اشخاصی حاضر می شوند با معرفی خود به انتشار یک مطلب بپردازند و نمی توانیم اجازه دهیم که کسان دیگری بدون معرفی خود هرگونه که می خواهند با آنان برخورد داشته باشند.اگر می خواهید مطالبتان کامل منتشر شود خود را معرفی کنید تا مطالبتان حتی به صورت مجزا نیز منتشر شود.

  19. (حسین) می‌گه:

    منتقد محترم،
    خواهشا یک دفعه دیگه نوشته حقیر را در آرامش ذهن بخوانید. کجای آن گفته ام نویسنده خدای ناکرده اصحاب شیطان است؟ گفته ام که نویسندگان محترم طوری قلم بزنند که نتیجه و خروجی آن رضایت خداوند باشد نه شادی اصحاب شیطان. مگر شما منتقد محترم نظرتان غیر از این است؟؟

  20. فلاحزاده می‌گه:

    بیایید تفسیر ش ر ا هم بزارید. فکر کنم برای بعضی ها قابل فهم نباشد!!!!
    البته آخرش نا گفته ها را گفتید

  21. منتقد می‌گه:

    حسین آقا بس کنید چرا هرکس موافق خواست شما فکر نکند راه نرود مطلب ننویسد جز اصحاب شیطان است. کجای نوشته های آقا ی قنبری ایراد داره ا آن را نقد کنید نه قیافه و شکل و شمایل طرف

  22. (حسین) می‌گه:

    فرهنگی جان خیلی ناراحت نشو ! الحمدلله به برکت جمهوری اسلامی هر کسی از پیر و جوان ، زن ومرد، با سواد و بیسواد،سیاسی و غیر سیاسی میتونن بگن، بنویسد و هر گونه اظهار نظری را اعلام کنند این که اشکالی نداره. این بازدید کننده ها،مردم و افکار عمومی و مسلمان جامعه است که خوب را از بد،راست را از دروغ و سره را از ناسره تشخیص می دهد و در انتخاب خود تصمیم گیری میکند.باور کنید هر کدام از دوستان که به طرفداری یا علیه هر شخص یا گروهی نظری میگذارند،خود در وجدانشان به خوبی میدانند که حرفی که زدند در جهت مصالح جامعه اسلامی و رضایت خداوند متعال بود. یا اینکه فلان کس یا فلان حزب خوشش بیاید! خلاصه کلام، بیایید این وقت عزیز و ارزشمندی که از موهبت الهی است و چند صباحی در اختیار ما قرار گرفته را آن گونه هزینه کنیم که خدا نکرده حق الناسی گردنمان نیفتد.و این هشدار قبل از دوستان نظر دهنده شامل حال نویسندگان محترم است که مواظب قلم زدن خود باشندکه نتیجه اش رضایت خداوند رحمن است یا اصحاب شیطان. اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا انشاالله.

  23. اکبر زارع می‌گه:

    سلام در یکی از دیدگاه های قبلی خود ٰ به این نکته اشاره کردم که چرا اکثریت کاربران با اسامی واقعی خود مطلب نمی نویسند . من با توجه به دیدن اکثر دیدگا هها به این نتیجه رسیده ام که ظاهراً نویسنده ی بسیاری از مطلب یک ٰ دو ویا حداکثر سه نفر هستند ٰ که برای داغ نمودن یک مطلب خاص دیدگاه می گذارند …

  24. فرهنگی می‌گه:

    آقای رضایی 1- افراد غالبا شناخته شده هستند مثل ….
    2-کسی از یک کسی با یک سطح سوادی تعریف کرده چرا به شما برخورده
    3-خدا و کیلی مطالبی که این جون می نویسه بد یا خوبه کاری به دیدگاه فکری ندارم.4- اگر امثال آقای قاسمی مطلب بنویسه و زیرش مخاطبین این سایت کامنت بزارند آن وقت بو دار نیست

  25. فلاح زاده ابرقوئی می‌گه:

    می خوام ببینم تو این ابرکوه با این هم جوان مستعد، خلاق و خوش فکر کسان دیگری هم هستند که مقاله بنویسند؟

    منتظر مطالب همه دوستان هستیم

  26. رضایی می‌گه:

    واقعا که چه در مقاله قبلی آقای قنبری (حیف و میل ها) و چه در مقاله فعلی، نوع لایک ها و تمجیدها و تعریف ها کاملا غیرحرفه ای، مشابه و بودار است و به نظر می رسد یک نویسنده دارد.
    بالام جان یا تا حالا متن سنگین و پرمحتوا نخوندی که به این متن ها میگی سنگین و پرمحتوا و یا خدایی نکرده قوه تفکر و تعقل شما دچار ایراد کلیه.

  27. احمدی می‌گه:

    چقدر زیبا در چند سطر این همه مطلب را مطرح کردند.نکته سنگ محک هم جالب است.

  28. ahmad می‌گه:

    متن سنگین و پر محتوا است.نکته اش به قول محمد “میزان حال افراد” خیلی جالب بود .
    در مورد آیه 100 سوره توبه اهل سنت زیاد مانور می کردند. خیلی نکته بینانه با آیه 61 جواب داده شده در کل از آقای قنبری تشکر می کنم

  29. احمد مولودی می‌گه:

    بسم الله الرحمن الرحیم … ” دیدگاه کاملاً نظر شخصی می باشد ” رشدوتوسعه وترقی هرجامعه و عدم انحراف از موازین وقوانین ان جامعه ٰدر وهله ی نخست ٰ مستلزم تکامل فردی و در مراحل بعدپیروی از بزرگان آن جامعه می باشد . اگر فردی در هر جامعه به دلایل مختلف منحرف شود وبررگان آن قوم و جامعه نیز توانایی نداشته باشند که مسیر اصلی وحقیقی را ٰ نشان دهند ٰ آنگاه جامعه به انحطاط کشیده می شود. دنباله روی کردن وگرویدن به یک مکتب ٰ آرمان هر انسانی می باشد . جای بسی شکر و سپاس دارد که ما در جامعه ای متولد شده ایم که دارای برترین وکامل ترین دین الهی می باشد واین خود راه را برایمان بسی سهل و آسان نموده است. ولی اکنون که به علت برخی از تعصبات غلط که ناشی از عملکرد نابهنجار برخی از مسلمان نماهای نا آگاه ٰ ٰ دین مبین اسلام در معرض تهاجمات سایر عقاید قرار گرفته ٰبجاي تغيير يا تاويل اصول آن، اصول عقيدتي و عملي خود و جوامع اسلامي را تقويت كنيم…ودرپایان …
    آبادی میخانه ز ویرانی ماست***

    جمعیت کفر از پریشانی ماست***

    اسلام به ذات خود ندارد عیبی***

    هر عیب که هست از مسلمانی ماست***

  30. فلاحزاده می‌گه:

    سبز نشینی خیلی معنا داره!!!!

  31. محمد مهدی حیدری می‌گه:

    امام على عليه السلام :
    فَلَوْ اَنَّ الْباطِلَ خَلَصَ مِنْ مِزاجِ الْحَقِّ لَمْ يَخْفَ عَلى المُرتادينَ وَ لَوْ اَنَّ الْحَقَّ خَلَصَ مِنْ لَبْسِ الْباطِلِ انْقَطَعَتْ عَنْهُ اَلْسُنُ الْمُعانِدينَ وَلكِنْ يُوْخَذُ مِنْ هذا ضِغْثٌ وَ مِنْ هذا ضِغْثٌ؛

    اگر باطل با حق درنياميزد، بر حقيقت جويان پوشيده نمى مانَد و اگر حق با باطل آميخته نشود، زبان دشمنان آن بريده مى شود، ليكن مشتى از آن برداشته مى شود و مشتى از اين. (و بدين ترتيب حق و باطل درهم آميخته مى شود و شبهه پيش مى آيد).

    نهج البلاغه(صبحی صالح) ص88

  32. احمدرضا می‌گه:

    با تشکر از مدیریت محترم سایت در ارائه نظرات مخالف عقیده خودشان، ای کاش بزرگان این کشور هم تحمل دموکراسی و آزادی بیان و انتقادات سازنده مخالف طرز فکرشان را داشتند و از تریبون هائی که در حال حاضر در مصادره اشان میباشد در جهت تقویت و همدلی مردم و مسئولین استفاده می نمودند،ای کاش به قول جناب آقای قنبری به خاطر منافع شخصی دست به تخریب چهره هائی که هست و نیستشان را پای این کشور و انقلاب گذاشتند نمیزدند،ای کاش به دولتهائی که از طرف حزب مقابل و با رای مردم تشکیل میشود احترام میگذاشتند و کمی در سیاه نمائی درنگ میکردند،ای کاش یاران امام و انقلاب اینگونه سرکوب نمیشدند،و ای کاش همدلی بود واتحاد و عشق به منافع ملی ،ای کاش………

  33. احمد می‌گه:

    قشنگ بود

  34. محمد می‌گه:

    “میزان حال افراد” خیلی جالب بود.تا حالا نمی دونستم که این جمله ریشه در تقابل خوارج با امام علی دارد. آقای قنبری باید کلاس بگذاری تا استفاده کنیم در چند سطر این همه محتوا احسنت.

دیدگاه شما

تمام حقوق این سایت برای © 2017 اخبار شهرستان ابرکوه. محفوظ است.
بهینه سازی شده king2net